Stay in Vanger

27 juli 2019 - Bergen, Noorwegen

Goedemiddag allemaal!

Missen jullie ons al? (vast wel🙈)🤗

We zijn wat minder bereikbaar geweest de afgelopen dagen en dat kwam niet persé door het gebrek aan wifi.. eerder aan de drukke en gezellige week die we gehad hebben! Het voelde echt even als thuiskomen en daar hebben we vol van genoten! Benieuwd wat we allemaal hebben uitgespookt op onze favoriete plek van Noorwegen? Lees dan weer mee!

Maandagavond:

Na onze zware hike van Kjerag zijn we op de camping lekker gaan uitrusten. We hebben wat bij de receptie gezeten, gekletst en zijn op tijd gaan slapen.

Dinsdag:

Vanaf dinsdag zijn de temperaturen ook hier in Noorwegen omhoog gegaan en hebben we veel zon gezien! ☀️We waren nog erg moe van de hike dus hebben overdag vooral gerust, gekletst met de nieuwe crew van het Pentagon en natuurlijk met Paula en Claudia. “Savonds waren we uitgenodigd op de bbq bij Jasmijn thuis. Jasmijn is de dochter van de eigenaren en wou ons graag even zien om bij te kletsen. Samen met Paula en Claudia liepen we rond 18:15 naar beneden vanaf de camping. Jasmijn woont namelijk beneden met een prachtig uitzicht aan het water in Jørpenland. Ongeveer 10 minuten Lopen vanaf de camping en we waren er! We werden leuk ontvangen. De broer van Jasmijn was er ook met zijn vrouw en kids. Die kwamen op bezoek vanuit Nederland. Ook Akke en Collin waren er bij ( de eigenaren). Het was erg gezellig!

1B6DA039-BEAA-44F5-A36F-B08DE16E426E

We hebben super lekker gegeten en biertjes gedronken. Voor ons was het weer voor het eerst in anderhalve week dat we een stuk normaal vlees aten! En nee onze tonijn bij de noodles telt niet.. Net op tijd want we hadden bijna elkaar opgegeten.

We konden het niet laten om nog wat foto”s te maken toen de zon onder ging want ja?! Golden hour met zo een mooi uitzicht is natuurlijk iets wat je niet zomaar kan missen. We probeerden ook selfies te maken met de twee honden van Jasmijn maar dat ging niet helemaal soepel..

89B79308-4B03-4EE8-8A56-243A03C907E3

Samen met Paula en Claudia waren we bezig over hoe het zou zijn als we allemaal een huisje zouden bouwen bij het water in Jørpenland. We hebben nu een plan gemaakt en over een jaar beginnen we met bouwen! Wel allemaal een paar meter uit elkaar , maar wel dicht genoeg om vanaf ons balkon naar elkaar te kunnen zwaaien. Nu nog een Noorse man vinden (behalve clauds) en drie honden?! 🤷🏼‍♀️. Gelukkig hebben nog een jaar voor we beginnen met bouwen! 🤗

E0F3F0FC-7654-4215-851A-939062CB819F4D836971-CA1B-486B-B51A-0662668B84BB

FE558FD5-B39A-45EF-96CB-0118C88ADCD3

We zaten allemaal beneden tot jasmijn en Paula het bericht kregen dat er een probleem was met het water op de camping! Nergens op de camping was water, zelfs niet bij het Pentagon en het huisje waar Paula woont...

Jasmijn schoot meteen in actie en ging richting de camping. We wouden graag helpen maar we konden op dat moment niet veel doen behalve afwachten. Even later zijn wij ook naar boven gelopen en bleek het net zijn opgelost! We kregen nog een ijsje aangeboden van Jasmijn bij de receptie en daar konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen! We wisten meteen welke we wilden, namelijk het daim ijsje! Die hadden we ook zo gemist. Ondanks onze vele wandelingen en hikes komen we geen vet tekort hier. We sparen genoeg reserves op deze manier.. nee nee, die kardashian zal niet zomaar meer verdwijnen. Nu ik dit schrijf ligt er ook een hele rol bixit koekjes voor me waar ik niet vanaf kan blijven..

Er bleek een record aan camping gasten te zijn die avond dus we zijn nog even met Paula en Claudia over de camping gaan lopen. Gelukkig konden wij ons tentje nog vinden tussen de campers, auto”s en uhm eenden...

45D42E34-DB1B-4494-8FF1-96C49FBC6BE4

Woensdag:

Pff 08:30 en nog net niet onze tent uit gesmolten. 28 graden op het weerbericht! Dit is voor Noorwegen heel erg uitzonderlijk.. misschien hebben jullie wat warmte naar boven laten waaien?! Thanks haha! We zijn gaan ontbijten nadat ik de eenden heb moeten weg jagen tijdens het opeten van onze kleren die buiten hingen 🙂. Na het ontbijt hebben we allebei even iets voor onszelf gedaan op de camping. We kunnen het heel goed met elkaar uithouden maar 24/7, 4 weken lang is wel de ultieme relatietest. Wist je dat de meeste relaties stuk lopen nadat ze samen op vakantie gaan? 😌. Al hebben we deze ondertussen al doorstaan naar mijn idee was het toch even fijn om alleen te gaan wandelen. Lau ging naar de golfbaan en ik ben naar de waterval gegaan.

021E3D7C-F56A-4700-B5B2-F771D72F36F6

Het mooiste plekje naar mijn idee. Toevallig zat ik daar en lau bij de golfbaan 2 jaar terug ook rond dezelfde tijd! Wat gaat de tijd toch snel. We hebben ons vervolgens opgefrist en zijn richting Stavanger gegaan. We zijn in de juist week gekomen want vanaf woensdag is in Stavanger het gladmat festival begonnen. Een soort foodfestival met veel muziek en kraampjes van de verschillende restaurants in Stavanger. Er staat zelfs een Nederlandse kaaskraam en een Belgische wafelkraam!

B90025E2-0CA8-4485-A72F-0FF772232564

We hebben even rondgelopen en aten bij onze favoriete keuken namelijk; Indisch. Lekker naan brood met een kipspies. We dronken wat biertjes en hebben savonds weer de boot gepakt naar de Tau om vervolgens naar de camping te gaan. We hadden geluk en konden met een tourguide meerijden die een groep chinezen naar de Preikestolen bracht. We zijn de eenden weer gaan opzoeken en kropen onze tent in.

Donderdag:

Dan is het alweer donderdag, we staan weer op in tropische temperaturen. 🔥Rustig klaargemaakt en een wasje gedaan, onze kleding ondertussen al 2 keer omgedraaid dus het was nodig haha. Toen zijn we naar beneden gelopen, na een uurtje wandelen waren we weer in Jørpeland city. Hier een boodschapje gedaan, broodjes en smeersels voor een picknick bij het water.

59EB56EE-AA10-436B-AE7D-684D5E38BB10

Op het eiland hebben we lekker gezwommen en overgegooid met zeewier omdat we onze strandbal waren vergeten. (Welke strandbal?) Toen nog een flesje wijn gehaald voor morgenavond, een fles rosé in dezelfde kleur als Finley's rug. 🍷Omdat de temperatuur ondertussen was opgelopen tot 33 graden zijn we gaan liften, we werden weer safe and sound op de camping afgezet. Met onze zon-harses zijn we gaan douchen om ons klaar te maken voor het food festival. 🍽Om 17:15 kwam Paula aangecruised met de witte camping bus, daar gingen we weer onderweg naar Tau. Omdat we al vroeg in Tau aankwamen hadden we een goede reden om een lekker biertje te halen. 🍻We hebben op de boot naar Stavanger lekker op het dek gestaan met z'n drieën, het uitzicht is zo fijn daar. Eilandjes en golven kijken met de wind door onze pruiken en het zonnetje op onze bakkes, what a feeling. 🤗Onderweg hebben we nog staan grappen met elkaar over de kapitein die overigens een onwijs lekkerding was. We dachten mogelijk de droom vent van Paula te hebben gevonden maar mochten niets zeggen anders werden we van boord gegooid. 👋Toen we aankwamen in Stavanger zijn we direct naar de kraampjes gelopen (gesprint) om wat lekkers uit te kiezen. Natuurlijk werd het weer Indian food, een dikke garlic Naan met cripsg chicken en een heerlijke mango lasi

ACB785E8-CDEC-4F35-93BC-2F87E82626F3

(een mango smoothie die smaakt alsof je zweeft boven een tropisch moeras gemaakt van glitter en zachte kussentjes in alle kleuren van de regenboog). 🌈

Stavanger is zo gezellig deze dagen, gezellig druk, overal life muziek, het sfeertje is echt top. Toen we hadden gegeten zijn we aan de haven gaan zitten om te wachten op Martijn, k Lobke en Carolina (werknemers van de camping). Toen hebben we nog even samen gekletst aan het water en rond 2100 hadden we de boot terug naar Tau. ⛴De bootreis was gezellig, we hebben de titanic nagedaan op dek en we hebben wat foto's gemaakt die allemaal mislukt zijn omdat niemand stilstond...

15B5CE2F-1A80-4641-93B9-F48ED2E74836

Eenmaal aangekomen in Tau stapte we met z'n alle de bus in, lekker krap want we waren met zijn zessen. 🎶Onderweg hebben we kei hard meegezongen met de muziek, headbangend op de achterbank (schrijf je dat zo haha?) en toen we luid zingend aankwamen op de camping hield niemand het meer. Heerlijk. 😂Toen hebben we nog even bij het Pentagon gechillt en zijn we daarna lekker gaan slapen om ons voor te bereiden op onze doorreis. 🚶

Vrijdag:

Onze laatste dag op onze camping. ⛺Leuk om hier geweest te zijn, een plek van mooie herinneringen, en dat zijn er alleen maar weer meer geworden. Love it. We dreven al op tijd onze tent uit, 34 graden jongens, is dit Noorwegen? ☀We hebben onze spulletjes opgeruimd, tentje weer ingepakt om nog een keer samen met Paula naar het eiland te gaan. Daar gingen we weer, in het busje, lekker uit het raam hangen, even wat lekkers gehaald en op het eiland gaan chillen. Vanaf de steiger konden we alle jellyfish zien zwemmen, Paula was bang dus we moesten haar even motiveren, natuurlijk lukte dat en heeft ook Paula (voor de eerste keer) gezwommen bij het eiland! 🏊Na een tijdje zelfs bommetjes en lekker duiken.

A2620F7D-1DE8-4639-8CA3-D3FE06D3C2E2

Rond 1500 moesten we toch echt terug omdat Paula nog moest werken, nog even een ijsje gehaald en weer teruggeraced naar de camping. 🍦Toen zijn wij ons gaan wassen en hebben we afscheid genomen van iedereen op de camping, even knuffelen en door. Wat was het weer fijn, met een beetje buikpijn weer weggegaan, tot volgend jaar! Pelle was zo lief om ons af te zetten bij het tankstation richting Tau, ook Pelle kreeg een dikke knuffel, wat een lieve man is dat, hij staat altijd voor ons klaar. Vanaf Tau kregen we een lift in een mooie BMW naar de boot. 🚙Toen we aankwamen rijden stond de boot al klaar voor vertrek, omdat ze ons zagen aankomen hebben ze even op ons gewacht, lief! Eenmaal aangekomen in Stavanger na 40 minuten zijn we direct doorgelopen naar India TANDOORI😍😍om nog een keer te genieten van ons lievelingsgerecht in ons lievelingsrestaurant, heerlijk was het weer.

AAC00A43-EB54-4EB4-82D9-23D283F5F8E7

Toen bus 2 gepakt naar Tanager om naar de terminal te reizen. Eenmaal bij de terminal een plek uitgezocht om wild te kamperen, we vonden een hytte op een eiland, cool! 🏡We hebben zonsondergang gekeken vanaf het eiland en hebben daarna in de hytte geslapen (dat is een huisje waar je in kan schuilen of overnachten). 🌇

B8CD3BEE-7CFE-4B58-B505-C0AC713AD767

35C7D180-8EC9-4E97-B1B5-B9F7FE420411

Vandaag, 11:45

Om 05:30 ging de wekker alweer omdat we vanochtend om 07:00 vertrokken naar Bergen. Ondertussen zitten we alweer 4 uur op de boot, luxe schip en we lopen rond op sokken gewoon omdat het nu kan. Laat Bergen maar komen, we zijn benieuwd!! Tot de volgende🌻🌻

DD6C0EB8-EBD9-4241-838C-82B0221A5793

1. Bram:
    27 juli 2019
    super om alles te lezen ! :-)
  2. Mama Lau:
    27 juli 2019
    Ha Lau en Fin, wat hebben jullie weer leuke en mooie dingen meegemaakt.En weer leuke en mooie foto's!!!!!
    Heel veel plezier in Bergen. Zeker naar de vismarkt gaan!!!🦈🦀🦐🐟🐙🦑🐚

Let op jezelf en elkaar hè

Veel liefs papa mama en Rik
  3. Wendy:
    27 juli 2019
    Super leuk! Nog heel veel plezier daar!😘
  4. Mama:
    27 juli 2019
    Mooi dametjes, heel leuk om te lezen. Veel plezier in Bergen. Let goed op elkaar en tot het volgende verhaal. 💋💋💋💋
  5. Mariette:
    Wat is het een mooi land! Doen jullie goed! 💋💋
  6. Opa en Oma:
    27 juli 2019
    Gezellig lezen die verhalen van jullie! Geniet maar lekker, hoe lang hebben jullie nog te gaan? Pas goed op elkaar!
  7. Rob:
    28 juli 2019
    Mooie foto's, machtig, het is wel een obese uitstapje aan het worden, als jullie maar geen last kringen van klapperende vetrollen bij het afdalen......