Terug van weggeweest!

3 augustus 2019 - Trondheim, Noorwegen

Goedemiddag iedereen! We zijn weer zeven dagen, 15 lifts en 660 km verder...

Momenteel zijn we in Trondheim! Omdat we al een tijdje offline zijn geweest, zullen we onze avonturen verdelen over twee verhalen. Tijdens het eerste verhaal nemen we je mee vanaf zaterdagmiddag t/m dinsdag. Benieuwd naar woensdag tot en met vandaag! Houd de blog in de gaten want we gaan dit vandaag nog proberen te posten. Ik zou zeggen neem er wat chips of koekjes bij! Wat hebben we allemaal uitgespookt tussen de bergen? Lees mee!🌝

Zaterdagmiddag;

Bergen!! 🏔, YES, gearriveerd in Bergen na een boot trip van 5 uur. We hebben door de stad gelopen op zoek naar een plek voor ons hotel. We spraken wat locals aan en die vertelde ons dat het verboden was om onze tent bij het centrum of in een park op te zetten. Ze gaven ons de tip om de berg op te gaan. Na zo een 800 meter klimmen omhoog vonden we een plekje tussen de bomen. We hebben onze tent opgezet en zijn weer vol moed naar beneden gelopen. Eenmaal beneden zijn we op onderzoek gedaan en kwamen we er al snel achter dat Bergen city erg levend is en druk. We liepen voorbij de welbekende vismarkt. Opvallend was dat er veel rendieren en walvissen verkocht werden en dat was best naar om te zien

3157B84C-E753-49E3-AB17-61DD554A4688

36D288FE-C7D9-406F-88AE-B7B840876AF9

E62624CC-C18C-42DD-8530-82D632FCF2FE

7F1F7F44-D941-45A7-86D5-A945E04AE095

We zijn boodschappen gaan doen en hebben in het park gepicknickt en biertjes gedronken.

F776A5EF-CEC0-42B9-8D19-3245BC9B7969

In het park ontmoette we carolina en cone in het park en ze gaven ons wat tips waar we konden uitgaan die avond. Savonds kwamen we elkaar weer tegen en zijn we in hun studentenhuis een drankje gaan doen. Cone schrijft en maakt zelf liedjes. We hebben geluisterd naar een paar nummers van Cone zijn muziek en waren erg onder de indruk! Cone junior is zijn artiestennaam! Ons favoriete liedje is “Everything Changed”. Het studentenhuis lag midden in Bryggen. ( een heel bekend gedeelte van bergen )

613626F4-D3AE-4BE5-8207-5F829A6FDABF

Na een tijdje gingen we met de hele groep richting een bar genaamd tunga. Deze bar zat op de tweede verdieping, het was erg druk maar wel heel gezellig!  Daarna zijn we naar een tweede kroeg gegaan waarbij we eerst door een hele garage moesten lopen om vervolgens een lift te nemen. Eenmaal boven stonden we op ergens op een rooftopbar!

Na het vele dansen op onze bergschoenen besloten we weer naar ons hotel te lopen. Of naja beter “klimmen”.

C05B942E-AB04-43DE-A9DF-3A2AECD40E5F

Zondag:

Helemaal uitgerust werden we wakker door de warme zon. JAAA ZON IN BERGEN! ☀️🏔

21EE96EC-7940-43C5-A77F-10D9BB4D65B3

We liepen weer naar beneden om luxe te ontbijten met 4 hamburgers bij de macdonalds. Vervolgens zijn we naar het einde van de haven gelopen om daar in een groot park te zonnen en even in het water te gaan.

A346379F-9FC8-4EA2-B1E0-2328F514B46DA6E04666-6D1C-415C-89A7-6DA925AD48F8

Savonds zijn we gaan eten bij een bekende pizzeria waar veel studenten komen ( dus wat betaalbaarder).

Na onze pizza zijn we wat gaan wandelen en zijn we naar kristian en cone gegaan om een drankje te doen. We hadden voor die avond een hostel geboekt zodat we lekker konden douchen en in een bed slapen. We konden het daarom ook niet laten en gingen weer een dansje wagen.

5BCCDD26-4539-491A-8C56-7772A1243380

We gingen naar een nieuwe club genaamd Ricks. Het was erg opvallend dat de meeste noren niet dansen maar juist zitten aan tafels met drankjes. Heel anders als bij ons! Vooral de meiden waren erg anders. Heel veel make-up waarbij veel meiden wimperextensions hadden waardoor je ze niet eens kon aankijken. Dit schijnt hier heel normaal te zijn. Geordie shore was er niks bij..  nadat we genoeg Geordie shore meiden afgewezen hadden gingen we naar het hostel

Maandag:

B53AA441-BDA2-40DB-9478-269EB95117EE

We werden lekker op tijd wakker in het hostel. Rond 14:30 werden we wakker!☀️heerlijk gedoucht en weer de stad in gelopen. Wat is Bergen een leuke stad! Veel leven maar met een prachtige omgeving. We hebben boodschappen gedaan en in het park gegeten. Vervolgens hebben we nog een mega ijskoffie gehaald en weer een reep daim chocola opgegeten.. Dit is onze favoriete chocoladereep uit Noorwegen. Het is een best kleine reep dus opzich maakt het niet uit dat we er ondertussen al 5 op hebben 🌝

61091610-8A8F-4C29-A4E0-5CCD2FAADBDE

Dinsdag:

De laatste dag in Bergen city! Lau sliep nog even door terwijl ik nog even door de stad gewandeld heb. Vervolgens kwam ik weer boven en hebben we samen ons hotel ingepakt. We zijn rustig gaan uitzoeken hoe we naar onze volgende bestemming wilden gaan. Bij het treinstation wilden we een ticket kopen naar Flåm. We konden alleen nog maar een ticket kopen tot aan Voss ( een plekje richting Flåm). Vanaf Voss hebben we gelift met een vrachtwagenchauffeur Darius tot aan Flåm. Darius vond nederlanders heel grappig. In Flåm zijn we gaan rondlopen, een luxe diner gekookt wat bestond uit noodles en tonijn met erwten uit blik voor extra vitamines.

65005EAF-8536-4E4F-AC23-A5DD2132B5BAC8EA19ED-E82D-4CB7-ADA4-139F546864D2

We liepen een stukje uit het centrum en hebben onze tent opgezet in het bos.

To be continued....

D63D8043-F27B-4A93-BB5E-04BB9BE9A232C25258C5-68ED-43A3-87DB-71B60D564AB5

1. Opa en Oma:
    4 augustus 2019
    Mooie foto's veel mensen ontmoeten veel ervaren de reis van jullie leven waar je lang op kunt teren maken jullie er thuis een album van? Liefs en pas goed opjullie zelf 😍❤️😎