0 tot 140 km/u ~ Vliegend langs de zuidkust

15 juli 2019 - Kristiansand, Noorwegen

Goedemiddag!, ondertussen is het maandag en hebben we gisteravond onze dag niet online kunnen zetten omdat we aan het wildkamperen waren....

Gisteren:

23:30, Momenteel liggen we aan een heel mooi meer genaamd Langedalsvannet. Het meer is net zo blauw als de blauwe plek op lau haar been van het hiken. Maar hoe eindigde onze dag hier? Lees verder!

Vandaag werd ik uitgerust wakker en op het moment dat ik de tent uit wilde gaan dacht ik een dier te horen maar toen ik de tent open deed zag ik een verstrooide man die de vuilnis in het park aan het leeg halen was. Laura was nog half aan het slapen en mompelde; “is dat een zeehond?”. Gelukkig lag er nog een stuk brood in de vuilnis en heeft hij die gestolen in plaats van onze noodles. Toen laura wakker werd hebben we de tent afgebroken en weer luxe ontbeten zoals te zien op onderstaande foto;

1785FF51-CA4C-46E6-A9F3-AAAC0E6C7D42

Wat extra flavour voor bij de koffie (rum).

We namen afscheid van Larvik en kregen een lift van Kim die ons naar Porsgrumm heeft gebracht. In Porsgrumm hebben we een lift gekregen van een familie waar we drop ruilde voor chips met het zoontje op de achterbank. Toen waren we in Brjorbekk om onze route te vervolgen naar Kristiansand.

Bij Bjorbekk wilden we de bus pakken maar helaas kwam er maar geen bus. We vroegen aan mensen op de parkeerplaats naar informatie over de bus maar zij bleken van tsjechië en hadden geen idee. Wel boden ze ons een lift aan voor de volgende ochtend om 0500. Dit was voor ons wel erg lang wachten, echter namen we wel het tsjechiese snoep aan dat ze ons aanboden. Toen we allebei een hap namen durfde we elkaar niet aan te kijken. We hadden beide nog nooit zoiets zoets maar vies tegelijk gegeten. Uit beleefdheid keken we ze aan met een big smile en een duim. Ze gaven ons de tip om een bordje te maken met Kristiansand erop om te liften.

CD462C63-78BB-476E-B7C2-9894B3452F64

We maakten het bordje en nog geen 2 minuten later ontmoetten we Martin. Martin was op weg naar familie in Lillesand , op de route naar Kristiansand. Hij bood ons een lift aan in een hele mooie Tesla van zijn vader. We hadden leuke gesprekken , zongen samen het alfabet in het Noors en Nederlands. Hebben hem nederlandse muziek geïntroduceerd en we weten nu hoe snel een Tesla optrekt van 0 naar 140 km/u. Het is maar goed dat we konden lachen met elkaar anders waren het wel 3 hele lange uren. Martin vertelde ons veel over Noorwegen en raadde ons aan om naar Aldensund te gaan waar zijn vriendin woont. Eenmaal aangekomen in Lillesand hadden we enorme honger dus Martin vertrok met 1 been minder. Gelukkig reed hij in een automaat. “Ha ha”. We hadden nog steeds honger en omdat we geen kokend water konden maken voor onze jaja je raad het al “noodles”, liepen we recht op de geur van Pizza af. Ondertussen werden we nog afgeleid door een baby beagle en moesten we meteen aan daphne denken.

50F69600-BA9D-41A4-B129-3C277C7AFC1D

“We miss you daph❤️”. We bestelde een pizza en een kip kebab. Dit was onze eerste “normale” maaltijd in 2 dagen. We waren van plan om naar een camping te gaan en daar te overnachten. Echter bleek deze camping vreselijk en stond helemaal vol met Campers. We besloten verder te lopen om te gaan wildkamperen. Je gelooft het nooit maar we kwamen aan bij het blauwe meer Langedalsvannet waar Martin ons over vertelde. Prachtig! Hier hebben we nu de tent opgezet en ondertussen heeft heel het meer ons horen lachen tijdens het schrijven van dit verhaal. Vergeet onze foto”s niet te bekijken, slaap lekker voor ons maar een fijne dag voor jullie!

Vandaag;

15:03, Goedemiddag ondertussen, momenteel zitten we in de bus naar Kristiansand. Vanochtend werden we wakker met een prachtig uitzicht over het Langedalsvannet meer! We waren nog geen 5 minuten wakker en namen een duik in het prachtige blauwe meer. Het water was zo helder dat we onze eigen teentjes konden zien.

E5D65E8C-BB43-490D-AC3C-A19BCB64A88FA8897883-977F-4BC3-A5C7-2554F3631B49

Laura heeft in het mooie meer een WEPS gered. En JA, we schrijven het goed. Een wesp is een weps in het Noors! We hopen bij aankomst een wifi punt te vinden om ons verhaal te uploaden.

Even later deze middag...

16:06: momenteel zitten we midden in het centrum van Kristiansand. Het is hier prachtig! We zijn benieuwd wat de rest van de dag ons gaat brengen. Jullie horen snel van ons!

Veel liefs van jullie favo avonturiers!

1. Mariette:
    Ge-wel-dig!! Wat een mooi land en dat meer!!!! 😘😘
  2. Mama Lau:
    Lieve stoere avonturiers,
    Wat leuk, dit is het echte Noorwegen!! Blijf op je hoede hè met👍
    Leuke foto's.
  3. Ines verleye:
    15 juli 2019
    goed gedaan met dat meer! :-) en mooie fotos!
  4. Odette:
    15 juli 2019
    Wat een prachtig verhaal weer en super mooie foto’s 😍
  5. Wendy:
    Wauw super mooi daar! 😍 En wat een leuk verhaal 😘
  6. Daphne:
    ❤️❤️
  7. Laura:
    15 juli 2019
    Prachtige omgeving😍 geniet ervan saampjes let goed op elkaar❤️❤️
  8. Mama Lau:
    15 juli 2019
    Hallo Laura en Finley, de foto's zijn prachtig zeg, we krijgen zelf ook al weer zin om naar Noorwegen te gaan. Veel plezier en rustig aan met liften, gr Deddy.
  9. Laura:
    15 juli 2019
    Super leuk om jullie reacties te lezen! Veel liefs terug xx Lau
  10. Thara:
    😍😍
  11. Tjurl:
    Hey daar! 👀

Wat leuk om dit te lezen! Toch het gevoel dat ik er nog een beetje bij ben! 😊

Grappig om te lezen dat het grootste gedeelte over eten gaat 👀 Snoepkonten💕
    Hoop dat de beenham van Martin lekker was?

Kusjesssss
  12. Opa en Oma:
    16 juli 2019
    Fantastisch mooi land .Zullen jullie niet te ondeugend wezen?
  13. Papa tieviekske:
    16 juli 2019
    Amaai leuk daar! en je neemt ook mooie foto's van het prachtig landschap!
    veel plezier en zoek nog meer naar natuurlijk moois om te bewonderen!
    Kzallekikke maar op mijn terraske naar waregem city kijken pffffff
    En ik heb nog nooit in een TESLA gezeten! (papa is jaloers hihi)
    Alle alle! beleef nog veel avontuurkes maar hou het veilig he!
    Kus papa